CALEA DIRECTA A LUI SRI ATMANANDA – PARTEA A DOUA: ATMA NIRVRITI (BEATITUDINEA SINELUI)

  1. SINELE

Numai mintea are ganduri si sentimente, nu eu. Nasterea, cresterea, decaderea si moartea apartin corpului, nu mie;

Nu sunt un corp, nici o minte (nu am asa ceva). Nu sunt un faptuitor, nici un beneficiar.Sunt constiinta pura, care nu cunoaste disolutia;

Cel care straluceste inainte si dupa orice gand sau sentiment este „eu”. Asta este constiinta obiectiva, este sinele;

Este acel sine care straluceste ca beatitudine in somnul profund si atunci cand obiectul dorit este obtinut;

Lumea straluceste datorita luminii mele; fara mine nu exista nimic.Eu sunt lumina din perceperea lumii;

2. Inlaturarea unei indoieli fundamentale despre constiinta

Cel care spune ca constiinta nu este niciodata experimentata fara obiectele ei se exprima de la un nivel superficial;

Daca este intrebat: „Esti constient”, va raspunde spontan „Da.” Acest raspuns vine de la cel mai profund nivel;

In aceasta exprimare nu se refera la nimic obiectiv din aceasta constiinta. Asta dovedeste ca constiinta la care se refera este cea lipsita de obiecte;

Cel care spune „am constiinta” sau „eu sunt constiinta” este separat constient de el insusi;

Ceea ce nu este constiinta intra in categoria cunoscut. „Eu” este este intotdeauna cunoscatorul si nu poate fi niciodata cunoscut. De aceea constiinta si „eu” sunt unul si acelasi lucru.

 

  1. Vederea si auzirea

 

In afara de vedere nu exista nicio forma. Forma nu are o existenta independenta, fiind insasi vederea;

Daca forma este insasi vederea, cum sa putem vedea vreo forma? De aceea ce este vazut nu este forma, ci ceva diferit;

De asemenea, obiectele altor simturi sunt doar perceperile simturilor;

Din cauza ca auzul in sine este sunet, nu auzim niciun sunet. Acest lucru este aplicabil tuturor obiectelor simturilor;

Astfel, printr-o cercetare facuta pentru a intelege ceea ce se percepe in realitate, va fi descoperita realitatea absoluta;

Daca ceea ce este perceput este realitatea absoluta, cum de exista iluzia lumii?

 

  1. Cunoasterea nu este niciodata legata de obiecte

 

Cunoasterea unui lucru nu-i dovedeste existenta. Nu exista cunoasterea unui sarpe in funie si a obiectelor in vis?

Cunoasterea unui lucru nu ii dezvaluie natura, aratand doar cunoasterea;

Este intelept cel care vede doar lumina (constiinta) in manifestarile tuturor obiectelor;

Indiferent daca obiectele sunt prezente sau absente cel care vede constiinta pura sta in ea permanent;

Aici este casa lui adevarata. Este neschimbabil, fara griji, adevarat, in perfecta armonie si pace.

  1. Fundalul lumii obiective

 

Sunetul, forma, atingerea, gustul si mirosul nu exista de la sine. Ele au intotdeauna nevoie de un fundal care sa le sustina existenta;

Exista o aroma si o frumusete (forma) a florii. Dar cine stie ce este o floare in realitate?

Aceeasi ignoranta referitoare la fundalul oricarui obiect al simturilor este universala;

Substratul ramane neperceput; de aceea nu este nicio diversitate in el. Asta este existenta, sinele, pura constiinta, transcendenta si salasul linistii.

 

  1. Ignorantul si inteleptul

 

Postura ignorantului, a omului obisnuit, este cea de corp, brut sau subtil. Nu are nevoie sa gandeasca sau sa cante o mantra, pentru a-si mentine aceasta postura;

Cand percepe corpul, devine posesorul lui si cand nu il percepe ramane ca corp;

Orice se intampla cu corpul, considera ca i se intampla lui, in baza acestei identificari;

Postura inteleptului este cea de constiinta pura, iar pentru a mentine aceasta postura nu trebuie sa gandeasca sau sa cante mantre;

El stie ca constiinta este luminoasa de la sine si ca ea lumineaza intreaga lume. Stie ca adevarara lui natura este constiinta si experienta si nu poate fi cunoscuta sau experimentata. De aceea nu are nicio dorinta sau asteptare pentru a o experimenta;

Inteleptul are o convingere profunda ca este constiinta si ca a obtinut ceea ce era de obtinut;

Pentru ca constiinta nu se schmba si nici nu dispare, el stie ca nici el nu se schimba sau dispare;

Datorita convingerii lui adanc inradacinate ca este constiinta, constiinta poate sa se manifeste uneori inaintea perceptiei;

Dar indiferent daca devine manifesta sau nu, datorita faptului ca aceasta convingere este profund inradacinata, el este mereu multumit, liber si fericit.

 

  1. Originea si disolutia lumii

 

Concretizarea cunoasterii este gandul. Apoi „eu” ramane ca martor al lucrurilor;

Fara ca fiinta mea sa fi vazuta ca martor, gandul fuzioneaza cu mine facand din ganditor o fiinta vie;

Ulterior ganditorul creaza percepatorul fizic si apoi gandul corespunzator devine un obiect brut;

Astfel fiintele vii fac din mine lumea, ignorandu-ma si traind in robie;

Iluzia lumii care apare prin aceste suprapuneri succesive nu poate fi inlaturata decat prin parcurgerea inversa a acestei cai.

 

  1. Dincolo de indoieli

 

Pentru a atinge realitatea suprema, trebuie sa mergi dincolo de existenta si de non existenta non sinelui.

 

  1. Cunoasterea nu este numele unei functii

 

Toate obiectele se dizolva in cunoastere, ea nefiind altceva nimic altceva decat constiinta;

O oala sparta se dizolva in pamant, pentru ca din pamant a fost facuta. Nu se poate dizolva in altceva;

Deci, afirmatia „Cunosc un lucru” nu poate insemna decat ca lucrul s-a dizolvat in cunoastere (la o cercetare mai atenta);

Admitand ca vederea si auzul sunt functii, numai dupa incetarea acestora putem spune ca ne-am cunoscut;

Este limpede ca cunoasterea nu este un nume al unei functii;

Astfel, exprimarea „cunosc asta” este gresita, pentru ca, in acest caz, cunoasterea denota o functie. Exprimarea corecta ar fi „a devenit cunoscut”;

Cand mintea este pe deplin satisfacuta cu privire la adevarul la care a fost expusa, va aparea o completa schimbare de atitudine.

 

  1. Pacea si cunoasterea

 

Atata timp cat sentimentele apar si dispar in pace, esenta lor este pacea;

Atata timp cat gandurile apar si dispar in cunoastere, esenta lor este cunoasterea;

Pacea adanca si cunoasterea pura sunt unul si acelasi lucru. I se dau diverse nume pentru ca este privita din diverse unghiuri.

 

  1. Gandurile si eu insumi

 

Cum pot gandurile, care apar si se stabilesc in mine, sa fie altceva decat eu insumi?

Acolo unde exista gand ma vad pe mine insumi; unde nu exista raman in propria mea glorie.

 

  1. Non existenta obiectelor

 

Inaintea vederii nu exista nicio vedere, si nici dupa vedere. Nu exista niciun dubiu referitor la asta;

Cand adevarul este inteles limpede, va fi evident ca nu exista nicio vedere nici macar in timpul vederii si asta va inlatura inrobirile.

 

  1. Non existenta gandirii

 

Gandul este subtil; nu poate intra in contact cu un obiect fizic si nu are nicio legatura cu el, pentru ca apartin unor domenii diferite;

Asa stand lucrurile, nu ne putem gandi la un obiect fizic, si sa spunem ca este prost;

La o cercetare atenta, ideea ca obiectele subtile pot aparea in gandire, va fi descoperita ca falsa;

Nu exista nicio indoiala ca un obiect subtil este doar un gand forma. Un gand nu poate exista intr-un altul;

De aceea un gand nu poate avea niciodata un obiect brut sau subtil; apoi nici nu poate fi numit gand;

Acest gand fara obiectivitate este domeniul real al cuiva, lipsit de forma si neschimbator. Catre acest lucru indica cuvantul „eu”;

Asa ca nu exista nicio inrobire nici inainte, nici acum si nici dupa, atata timp cat gandul nu exista.

 

  1. Trecutul fiind trecut, unde este inrobirea?

 

Nici o actiune (activitate a corpului) trecuta si niciun gand trecut nu mai pot reveni;

In gand nu exista actiune si in actiune nu exista gand; nu au nicio legatura intre ele;

Gandirea unui gand poate surveni unei actiuni, dar gandul nu este legat de ea, atata timp cat actiunea nu mai exista cand apare gandul;

Gandirea unui gand poate surveni altuia, astfel ca nu poate fi nicio legatura intre ele;

Un gand trecut este unul care a incetat sa mai existe; asa ca cum poate un astfel de gand sa intre in contact cu altul nou?

Nu pot aparea simultan doua sau mai multe ganduri si asta este motivul pentru care gandurile nu au nicio legatura intre ele;

Acest lucru dovedeste clar ca actiunile si gandurile sunt separate intre ele;

Daca asa stau lucrurile, atunci cum pot fi cauza inrobirii? Credinta ca ele sunt cauzele inrobirii este doar o iluzie.

 

  1. Subiectul si obiectul sunt una in Mine

 

Experienta si cunoasterea sunt interne. Atunci cum pot obiectele lor sa fie externe?

Prin urmare nu exista nimic in afara; totul este inauntru;

Ceea ce este inauntru sunt Eu, de aceea experimentatorul si experienta sunt unul si acelasi lucru, adica eu.

 

  1. „Eu” in starea lui pura

 

Intre ganduri si in starea de somn profund straluceste acel principiu catre care indica cuvantul „EU”;

Atunci mintea este dizolvata si nu mai poate fi perceputa;

Cand mintea este directionata catre asta se dizolva in asta, pierzandu-si caracteristicile mintii; asta se numeste samadhi;

Indiferent daca exista vreun gand sau nu, a fi mereu centrat pe sine se numeste stare naturala (sahaja samadhi).

 

  1. Perceptiile si obiectele

 

Vederea intervine in facerea formei, iar forma in facerea vederii; de aceea ele nu exista ca atare. Acest lucru este valabil pentru toate simturile perceptive;

Nimeni nu vede nimic, nimeni nu aude nimic, pentru ca obiectele si actiunile de percepere nu exista;

Astfel suntem intr-o stare de somn profund, in care nu exista ignoranta (necunoastere).

 

  1. Catre minte

 

Daca ai de gand sa traiesti dupa cum iti place, sustinand ca esti „EU” atunci cum iti poti indeplini dorinta?

Sa nu crezi ca printr-o asemenea pretentie, iti voi accepta capriciile;

Cel putin trebuie sa stii adevarul cand spui: „Cel care actioneaza culege fructele actiunii, bune sau rele”;

Daca poti sa traiesti conform pretentiei este si bine si rau, dar inainte trebuie sa incerci sa Ma vezi;

Cu toate ca Eu sunt in fata, in tine si in spatele au, ai face bine ca la inceput sa te uiti in spate, incecand sa Ma vezi acolo;

Eu stau mereu in fata ta dezinteresat, observandu-ti actiunile. Ma poti vedea astfel fara niciun efort;

Imediat cum te intorci spre Mine pentru a ma vedea, te voi duce in cel mai intim miez al fiintei tale si acolo Ma vei vedea;

Mai tarziu Ma vei vedea in gandurile si in sentimetele tale;

Apoi vei vedea ca ele nu sunt altceva decat Eu insumi;

Atata timp cat obiectele nu sunt altceva decat ganduri forma,, ele vor fi vazute ca Mine insumi;

Apoi nu Ma vei mai vedea ca diferit de tine. Pretentia ta de a fi Eu va deveni adevarata daca vei atinge aceasta stare.

 

  1. Credinta in organele de simt si minte

 

Eu sunt fericirea pura. Toate actiunile organelor de simt si ale mintii au drept scop fericirea;

Astfel toate actiunile sunt veneratii facute Mie;

Sunt permanent inactiv, percepand dezinteresat aceste veneratii;

Ele ma lovesc pe neasteptate si trec in pasivitate;

Continuand in acelasi fel, ele continua sa venereze din nou;

Atunci cand inteleg ca prin actiunile lor ma venereaza pe Mine, si ca nu ma ating nici atunci cand sunt latente, toate suferintele care apar din ele dispar;

Astfel actiunile facute nu mai sunt actiuni si pasivitatea nu va mai fi pasivitate, pentru ca ignoranta a fost dezradacinata.

 

  1. Starea naturala

 

Diversitatea este in obiecte (ale constiintei). Constiinta este aceeasi cu cea percepatoare, dar, din cauza ca, constiinta este considerata, in mod obisnuit, legata de obiecte, i se atribuie schimbarea in mod gresit, din cauza iluziei;

Obiectele nu pot produce niciodata vreo schimbare in constiinta. Daca constiinta s-ar schimba, cum ar putea percepe diversitatea obiectiva?

Obiectele sufera acea schimbare numita distrugere. Constiinta este neschimbabila. Corpul, organele de simt, mintea, egoul si intelectul intra in categoria obiectelor;

Din cauza incapacitatii de a le vedea ca simple obiecte, presupunem ca se schimba prin iluzie;

Fiind mereu cunoscatorul, nu putem intra in categoria cunoscutului. Chiar si cuvantul cunoscator este gresit, pentru ca cunoscatorul neschimbat este insasi cunoastere (constiinta), nu o fiinta intrupata;

Nimic nu ascunde constiinta, fiind prezenta in toate activitatile mentale ca ganduri, griji, placeri, suferinte etc. Oamenii isi desfasoara in ea toate actiunile;

Omul crede ca este inrobit, devenind mizerabil, cautand eliberarea si, in acest scop, se apropie de un guru si ii asculta invataturile. Dar in tot acest timp el statea, fara sa stie, in constiinta pura, care era chiar adevarul pe care il cauta;

Atunci cand devine constient de postura si identitatea sa se elibereaza si, din acel moment, toate gandurile, sentimentele si obiectele perceptiei indica catre el insusi.

 

  1. Totul este constiinta

 

Constiinta nu trebuie sa cunoasca nimic, pentru ca insensibilul nu are cum sa cunoasca;

Asa ca nimeni nu poate sa cunoasca nimic, toate fiintele fiind constiinta pura.

 

  1. Dezamagirile sinelui individual

 

Am creat ganduri, sentimente, perceptii si toate celelalte ca un mijloc de a ma face cunoscut;

Cu toate astea, oamenii nu ma privesc ca fiind legat de obiecte, ganduri si sentimente. Atunci cum se va sfarsi aceasta inrobire?

Indepartand obiectele, am creat starea de somn profund; astfel am putut sa Ma fac cunoscut;

In aceasta stare nu se poate percepe si cunoaste nimic, inclusiv gandurile sau sentimentele;

Indiferent daca obiectele sunt prezente sau absente, Eu sunt mereu prezent, fara schimbare;

Pozitia Mea este chiar in fata ochilor. Prin Mine oamenii pot vedea, cu toate ca nu Ma pot vedea. Asta este un lucru pe care nu il inteleg usor;

Daca un om continua sa inchida ochii cand este in fata Mea, atunci cum sa Ma mai vada?

 

  1. Experienta (este mai profunda decat cunoasterea superficiala sau sentimentul, fiind senzatia ca folosim lumea) si lumea obiectiva

 

Experienta trebuie sa dovedeasca existenta a orice. Un obiect de felul asta nu poate fi experimentat;

Aceasta cunoastere se considera a fi experimentata, dar nici asta nu este prea corect;

Daca un obiect nu este experimentat, trebuie luat drept inexistet. Cum putem cunoaste un obiect inexistent? De aceea nu nu este experimentata nici macar cunoasterea unui obiect, ci doar cunoasterea pura. Astfel experienta dovedeste ca intreaga lume obiectiva nu este altceva decat cunoastere. Acest lucru este constiinta si este sine.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s